CrossFit - sport i styl życia

Spośród wielu nowych forma aktywności, które pojawiają się w ofertach klubów wraz ze wzmożonym zainteresowaniem zdrowym stylem życia, wyróżnia się CrossFit. Wbrew pozorom, nie jest to tylko sport dla mężczyzn – to połączony z jasnymi, prostymi zasadami wysiłek, który prowadzi do wzmocnienia całego ciała i wytrenowania także swojej osobowości. Na czym polegają takie ćwiczenia i dlaczego warto sprawdzić, jak wygląda trening?

O co chodzi w CrossFicie?

Ten typ aktywności to nie tylko ruch. Chodzi o współpracę, zabawę i edukację w zakresie prawidłowych nawyków motorycznych. Poprzez te wszystkie elementy można znacząco poprawić swoje samopoczucie oraz komfort codziennego funkcjonowania. Celem CrossFitu jest poprawienie zręczności, siły, wytrzymałości i zwinności. To kompleksowy trening, który obejmuje wiele partii mięśni i pozwala na równomierny rozwój. Do jego trenowania nie są potrzebne kosztowne artykuły i akcesoria, chociaż często korzysta się tu ze sztang, piłek lekarskich, młotów, drążków do podciągania, skakanek, kettlebells i innych sprzętów. To wszystko odbywa się zwykle pod okiem wykwalifikowanego trenera, który dba o (niezwykle ważne) prawidłowe wykonanie poszczególnych ćwiczeń.

Jak wygląda trening?

Rozpoczyna się zwykle niedługą, dynamiczną rozgrzewką, a następnie ćwiczący wykonują serie ćwiczeń, przy których nie używają sprzętów typowych dla fitness klubów – rowerków ani bieżni, W grę wchodzą wyskoki, przysiad, pompki, podnoszenie ciężarów, skakanka, rzuty, skłony, bieganie… repertuar jest naprawdę szeroki, ponieważ CrossFit to skalowalny rodzaj treningu. Każdy może dobrać ćwiczenia nie tylko ze względu na swój cel (odchudzanie, wzmocnienie mięśni, przygotowanie do maratonu), ale też na kondycję i stan wyjściowy organizmu. Ideą grupy jest pomaganie i dopingowanie siebie nawzajem do pokonywania własnych słabości i ograniczeń. Nie można się tu poddawać, ale nie trzeba obawiać się szyderstwa. Każdy trening kończy się rozciąganiem, które ma na celu przyspieszenie regeneracji mięśni.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ