Trening siłowy - jak zacząć i czy warto?

Wokół treningu siłowego narosło wiele mitów i przekonań, które niejednokrotnie redukują jego wielką w rzeczywistości wartość dla ćwiczącego. Warto, zwłaszcza wybierając formę aktywności fizycznej dla siebie, zapoznać się także z walorami tego jej typu i przekonać się, że choćby uzupełnienie treningu ćwiczeniami siłowymi przynosi świetne efekty.

Dla kogo trening siłowy?

Taki ćwiczenia są odpowiednie nie tylko dla osób, którym zależy na posiadaniu imponującej muskulatury. Takie przekonanie jest powodem, dla którego kobiety często stronią od ćwiczeń siłowych. Kieruje nimi obawa o nadmierny rozrost ramion lub mięśni klatki piersiowej. Nic bardziej mylnego – siłowe ćwiczenia wspomagają układ krążenia, wydolność, sprawność mięśni oraz pozostałych elementów aparatu ruchowego. Z pomocą tego treningu można też wspomagać rozwój pewności siebie i wytrzymałość psychiczną. Jego adresaci to nie tylko młodzi mężczyźni, ale także kobiety, osoby starsze oraz otyłe.

Jak przygotować się do ćwiczeń?

Jeśli występują jakiekolwiek wahania i wątpliwości, można poprosić lekarza, by ocenił tan organizmu i orzekł, czy ćwiczenia siłowe są wskazane.Przeciwwskazaniem mogą być choroby krążeniowe oraz kręgosłupa. Ubranie powinno być wygodne i niekrępujące ruchów, przydadzą się też rękawiczki zabezpieczające dłonie przed odciskami. Trzeba bezwzględnie zabrać ze sobą wodę lub napój izotoniczny – podczas wysiłku traci się sole mineralne.

Jak przebiega trening?

Rozwój mięśni powinien być harmonijny, dlatego nigdy nie należy skupiać się na jednej partii ciała. Po rozgrzewce wykonuje się kilkukrotnie okrążenia wokół stacji, z na każdej stacji czeka jedno ćwiczenie. Warto dobrze dostosować ilość powtórzeń ćwiczenia do własnych możliwości, żeby być w stanie dotrwać do końca 20-60 minutowego treningu. Poziom trudności zwiększa się stopniowo przez zwiększenie ilości stacji, powtórzeń, obciążenia lub skracanie przerw. Warto pamiętać, by uzupełnić ćwiczenia siłowe odpowiednią dietą, bogatą w białka oraz węglowodany.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJakie działanie wykazują oleje w kapsułkach?
Następny artykułOdżywki nie takie straszne
Alicja Kopacz
Cześć! Nazywam się Alicja i moją pasją oraz pracą jest kosmetologia. Oprócz tematów związanych z urodą uwielbiam zdrowo jeść i dbać o siebie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ