Odchudzanie z kefirem – dlaczego warto go pić?

Kefir stał się na powrót modnym mlecznym napojem, po który sięgamy z uwagi na jego walory smakowe, ale też odżywcze. Co więcej, korzystamy z jego cennych właściwości, gdy wprowadzamy diety odchudzające. Kefir jest napojem bogatym w składniki odżywcze oraz probiotyki korzystne dla zdrowia naszych jelit. Picie kefiru wspomaga trawienie. Sprawdźmy, dlaczego jeszcze warto pić kefir i dlaczego uważany jest on nawet za zdrowszy napój mleczny niż jogurt naturalny. Dowiedzmy się, z czego wynikają prozdrowotne właściwości kefiru.

Kefir – kilka najważniejszych słów o tym cennym napoju

Tytułowy napój mleczny jest sfermentowanym napojem z mleka krowiego lub koziego. Powstaje dzięki dodaniu do mleka specjalnych granulek, którymi są kultury drożdży i bakterii kwasi mlekowego. Kefir zawiera wiele gatunków bakterii, które znane są ze swoich probiotycznych właściwości. Dlaczego kefir uważany jest za lepszy od jogurtu? Głównie dlatego, że jogurty zawierają jedynie jeden lub góra dwa szczepy bakterii. Kefir natomiast ma ich aż 10 lub więcej. Dlaczego kefir warto pić w czasie diety odchudzającej? Ponieważ zdrowe jelita są sprzymierzeńcem utraty masy ciała.

Wartości odżywcze kefiru

W zależności od rodzaju mleka, z jakiego wytwarzany jest kefir, posiada on od 3 do 6 gramów tłuszczu. Mówimy tutaj o porcji 175 ml kefiru. W takiej porcji znajduje się 6 gramów białka i 7 gramów węglowodanów. Powyższa ilość kefiru zapewnia 20 procent zalecanego dziennego zapotrzebowania na wapń i fosfor. Dla prawidłowego funkcjonowania organizmu niezbędne są witaminy z grupy B. Kefir jest bogaty w witaminę B12 oraz witaminę B2, dlatego dodatkowo zasługuje na szczególną uwagę pod kątem jego regularnego spożywania.

O zaletach kefiru

Warto pamiętać, że w kefirze znajdziemy około 30 różnych mikroorganizmów. Te są silnymi źródłami probiotyków. Lactobacillus kefiri to ten, który potrafi zwalczać różne infekcje oraz bakterie salmonelli czy e coli. Kefir, a dokładnie jego probiotyki wykazują nie tylko działanie antybakteryjne. Przywracają naturalną florę w jelitach, jak również wspomagają równowagę „dobrych” bakterii. Kiedy najlepiej spożywać kefir? Można pić go po biegunkach, wymiotach, ale też jako dodatek do ciężkostrawnych i tłustych posiłków, które jednak z uwagi na niekorzystny wpływ na zdrowie warto ograniczać. Istnieją dowody na to, że bakterie kefiru łagodzą dolegliwości wywołane wrzodami czy w zespole jelita drażliwego.

Kefir a osteoporoza

Pogorszony stan tkanki kostnej to niestety zmiany większości kobiet po okresie menopauzy. Bardzo istotne jest zapobieganie takiemu stanowi, czyli zmianom w strukturze kości. W ramach działań profilaktycznych zalecane jest zapewnianie organizmowi wystarczającej ilości wapnia. Kefir jako jego naturalne źródło jest doskonałym wsparciem dla organizmu. Co więcej, w kefirze znajduje się także witamina K sprzyjająca prawidłowemu metabolizmowi.

Kefir a spalanie tkanki tłuszczowej

Regularne spożywanie kefiru przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Nie bez powodu powstaje coraz więcej diet kefirowych, w których główną rolę odgrywa właśnie kefir ze swoimi cennymi właściwościami. Oczyszcza organizm z nagromadzonych toksyn, wspiera prawidłowy metabolizm, a jednocześnie też powrót do prawidłowej masy ciała. Jeśli chodzi o typowe diety kefirowe, w których ten sfermentowany napój mleczny spożywany jest jako główny produkt, może trwać nie dłużej niż 5 dni.

Odchudzanie z kefirem – dlaczego warto go pić?

Kefir – profilaktyka antynowotworowa

Kefir z uwagi na zawartość probiotyków zalecany jest przez lekarzy również w ramach profilaktyki antynowotworowej. Probiotyki stymulują do pracy układ immunologiczny, a jednocześnie ograniczają rozwój związków rakotwórczych. Jak widać, ten tani tytułowy napój mleczny jest nas w stanie uratować przed naprawdę poważnymi chorobami. Jest gwarantem zdrowia, ponieważ wspiera nasz układ odpornościowy, walczy z groźnymi bakteriami czy wirusami. Zapewnia sprawną pracę jelit. Jest ratunkiem w zakresie wielu chorób, dlatego nie powinniśmy o nim zapominać w ramach układania codziennego jadłospisu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ