Najmniej kaloryczne owoce

Większość z nas ceni w swojej diecie owoce. Lubimy je zwłaszcza za ożywczy, słodki lub słodko-kwaśny smak. Warto pamiętać, że owoce dostarczają naszemu organizmowi szeregu istotnych witamin, składników mineralnych. Warto docenić je za ich właściwości zdrowotne. Niemniej jednak nie możemy zapominać, że owoce mają swoje kalorie. Dlatego osoby będące na diecie odchudzającej lub te, które dbają o sylwetkę, powinny kontrolować spożycie owoców. Na szczęście wśród tych produktów żywnościowych mamy takie, które można jeść niemal bez ograniczeń. Poniżej znajdziesz informacje o nich. To owoce, które możesz bez obaw o wzrost masy ciała włączyć do swojej codziennej diety.

Truskawki i maliny

Truskawki należą do najmniej kalorycznych owoców. Warto wykorzystać sezon na ten owoc, ponieważ dostarczają szeregu cennych witamin. Są źródłem olbrzymich ilości mikroelementów. To właśnie w truskawkach znajduje się witamina C, która jest bardzo szybko wypłukiwaną z organizmu witaminą, ale też flawonoidy, antocyjany oraz związki fenolowe niezbędne dla naszego zdrowia. To składniki mające wpływ na polepszenie jakości naszego życia. Są zalecane w ramach profilaktyki wielu chorób. Truskawki posiadają tylko 28 kalorii w 100 gramach produktu, dlatego warto zwrócić na nie w sezonie szczególną uwagę. Przejdźmy kolejno do przedstawienia malin. Te podobnie jak truskawki, mają niewielką ilość kalorii, bo 29 w 100 gramach malin. Polecane owoce posiadają niezwykle wysoką zawartość antyoksydantów. Są sprzymierzeńcem w leczeniu wielu chorób. Wykazują właściwości przeciwzapalne oraz przeciwnowotworowe.

Czerwona porzeczka i poziomki

Czerwona porzeczka z uwagi na tylko 32 kalorii w 100 gramach zasługuje na kolejną naszą dodatkową uwagę. To owoc o bardzo dużej zawartości witaminy C. Czerwona porzeczka jest pomocna w zwalczaniu infekcji, a co więcej, jest świetnym wspomagaczem dla naszego układu odpornościowego. Posiada niski indeks glikemiczny, dlatego korzysta z jej zalet każdy, kto dba o swoją sylwetkę, ale też osoby borykające się z cukrzycą. Czerwona porzeczka jest źródłem witaminy K, która świetnie wspomaga kości człowieka. Następnym owocem, który godny jest szczególnej uwagi, jest poziomka. Poziomki są źródłem wielu witamin: A, C, E oraz witamin z grupy B. Poza tym to owoce posiadające dużo potasu, żelaza, wapnia, jodu oraz magnezu. One również są źródłem istotnych dla naszego organizmu kwasów fenolowych, flawonoidów czy antocyjanów. Poziomki działają przeciwzapalnie, ale też regulują poziom cholesteroli oraz ciśnienie. Tylko 33 kalorie w 100 gramach to również świetny wynik w ramach kaloryczności, jaką posiadają powyższe owoce.

Grejpfrut tylko 36 kalorii w 100 gramach produktu

Grejpfrut jest doskonałym źródłem witaminy C. Zawiera dodatkowo likopen, który uznawany jest świetnego sprzymierzeńca w walce ze stresem oksydacyjny. Warto pamiętać o tym, że witamina C odgrywa w naszym organizmie kluczową rolę. Co więcej, nie da się jej przedawkować, ponieważ jej nadwyżka wydalana jest z organizmu wraz z moczem. Witamina C nie tylko pomaga w leczeniu infekcji. Odgrywa znaczenie, jeśli weźmiemy pod uwagę naszą wątrobę. Sprzyja wzmocnieniu czynności odtruwających. Poza tym jest doskonałym antyoksydantem. Ma wpływ na wygląd naszej skóry, dlatego nie bez powodu dodawana jest do kremów do twarzy. Witamina C to także wsparcie dla naszych kości, zębów i dziąseł.

Arbuz

Arbuzy są idealnym owocem podczas upalnego lata. Zaspokajają pragnienie, a po części też głód. Posiadają dużą zawartość cytruliny, czyli aminokwasu istotnego dla sportowców.

Najmniej kaloryczne owoce

One również podobnie jak grejpfrut zasługują na uwagę z powodu zawartości likopenu zmniejszającego stres oksydacyjny. Arbuz jest antyoksydantem. W 100 gramach produktu znajduje się wyłącznie 36 kalorii. To owoc, który warto włączyć do diety zwłaszcza latem, gdzie jesteśmy szczególnie narażeni na odwodnienie z uwagi na upały. Doskonale smakuje prosto z lodówki, schłodzony, orzeźwiający.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ