dieta jesienna

Jesienią oraz zimą zmagamy się ze spadkiem nie tylko nastroju, ale też odporności. Brak słońca, krótkie i zimne dni, nie nastrajają optymistycznie, a wręcz sprawiają, że nie mamy na nic ochoty i często zapominamy, że w tym okresie powinniśmy dbać o siebie szczególnie mocno. Jednak warto pamiętać, że dieta jesienna może opierać się na naprawdę zdrowych i pysznych produktach, które nie tylko pomogą wzmocnić odporność w tym szczególnie ciężkim okresie, ale też korzystnie wpłyną na ilość naszej energii. Co w takim razie jeść jesienią?

Jakie produkty wybierać?

W naszej diecie jesiennej musimy zawrzeć jak największą ilość witamin i minerałów, które pozwolą zadbać o nasz organizm, gdy za oknem hula wiatr. Ważne są zdrowe tłuszcze, zarówno te roślinne, jak też zwierzęce, na przykład tran, w którym znajdziemy mnóstwo nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz witaminy A i D, które w okresie jesiennym są dla naszego organizmu szczególnie ważne. Warzywa korzenne, które jesienią są najsmaczniejsze, to również bogactwo witamin, które wzmacniają nas od zewnątrz, ale także dbają o naszą skórę, włosy i paznokcie, dzięki czemu nie tracą pięknego wyglądu nawet zimą. W marchewce znajdziemy takie witaminy jak A, C, K, czy też witaminy z grupy B. Jest ona również źródłem wapnia, żelaza, czy też fosforu. Bardzo ważnych składnikiem jesiennej diety jest również czosnek, który wspomaga odporność, a także wspomaga pracę serca i układy krwionośnego. Najbardziej jesienne z warzyw, czyli dynia, stanowi z kolei bogactwo witaminy C, kwasu foliowego czy też cynku, a jej suszone pestki mają właściwości oczyszczające i odrobaczające. Ponadto dynia ma bardzo mało kalorii, więc jest polecana osobom, które dbają o linię.

jesienna dieta co jesc by byc zdrowym

Dbaj o linię również jesienią

Dieta jesienna, oparta na warzywach sezonowych i kiszonkach, to nie tylko świetny sposób na podniesienie odporności naszego organizmu, ale również na zgubienie zbędnych kilogramów. Kiszonki stanowią doskonałe źródło witamin z z grupy B, a także między innymi C, A, E, K oraz magnezu, potasu, czy też wapnia. Witamina B wpływa na nasz metabolizm i pomaga regulować trawienie białek, tłuszczów oraz węglowodanów. Kiszonki stanowią również naturalny probiotyk, dbając o nasze jelita od wewnątrz, tworzą korzystną florę bakteryjną w naszym układzie pokarmowym i przyczyniają się do podniesienia naszej odporności. Są również bardzo niskokaloryczne oraz zawierają niewielką ilość cukru. Warto o tym pamiętać i stosować urozmaiconą dietę jesienną również po to, by uniknąć przybierania na wadze, gdy organizm upomina się o większą ilość kalorii.

Dzięki różnorodności dostępnych produktów, dieta jesienna nie musi być monotonna. Warto przygotowywać sobie pyszne, rozgrzewające zupy, które nie tylko będą świetnie smakowały, ale będą również bardzo zdrowe i podkręcające metabolizm. Powinniśmy pamiętać o tym, że nasz organizm w okresie jesiennym chce się rozgrzać, więc potrzebuje większej ilości kalorii – należy więc ich dostarczać z jak najlepszych źródeł oraz przy okazji zadbać, by nie zabrakło nam

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ