Zadbaj o siebie po 30-tce i 40-tce

0
170

Dbanie o siebie lub dieta po 30-tce czy 40-tce to równie popularne czynności co odchudzanie się, czy dbanie o organizm w sportowym stylu. Wiek ten często owocuje w pewne niedobory czy obciążenia cywilizacyjne takie jak praca, duża ilość obowiązków czy pojawiające się problemy zdrowotne. Jak zatem zadbać o siebie, kiedy przekroczymy 30 i 40 lat? Szczegóły przedstawiamy poniżej.

Dieta po 30-tce

Dieta po 30-tce, czyli dieta de facto dla osób w sile wieku, choć na pozór nie wyróżnia się niczym szczególnym od standardowego żywienia się uwzględnia np. szybki tryb życia, duże obciążenie pracą, stres czy wysiłek. Aby zatem czuć się komfortowo i być zdrowymi warto uregulować przyjmowanie plików, zjadać mniejsze porcje przy 4-5 posiłkach dziennie czy zadbać o ich wysoką wartość odżywczą. Doskonale do tego nadawać się będą warzywa, które mają niską zawartość kalorii i wysoką substancji odżywczych i minerałów.

Dobrym pomysłem jest również uwzględnienie produktów, które będą korzystne na pamięć oraz koncentrację. Przydatne w tej opcji będą produkty zbożowe, strączkowe czy ryby. Wbrew pozorom po 30 roku życia spowalnia również metabolizm, a nasz organizm nie przetwarza tak sprawnie pożywienia, jak kilka lat wcześniej. Warto zatem używać produktów zawierających błonnik oraz zapewniać odpowiednią ilość płynów ( od 2 do 4 litrów dziennie w zależności od indywidualnej sytuacji)

Dieta po 40-tce

Dieta po 40 roku życia z pewnością nie zmieni się znacząco i diametralnie w dniu urodzin, ale powinniśmy od pewnego momentu zacząć zwracać uwagę na pewne elementy, o których do tej pory nie myśleliśmy. Dzieje się tak ze względu na zmiany w organizmie, które musimy zaakceptować i się do nich dostosować. Warto kontrolować i ograniczać przyjmowanie tłuszczów nasyconych i cholesterolu rezygnując np. z tłustego mięsa czy tłustych produktów mlecznych. Dbając o serce, warto spożywać więcej ryb, a tłuszcze zwierzęce zastąpić tłuszczami roślinnymi. Powinniśmy ograniczać również sód zawarty np. w wodzie mineralnej, wysoko przetworzonych produktów spożywczych np. kostek rosołowych czy w koncentratów. Zapobiegnie to powstawaniu nadciśnienia w przyszłych latach.

catering dietetyczny

A może catering dietetyczny?

Coraz więcej firm cateringowych oferuje specjalne diety dedykowane właśnie osobom o określonym wieku. Diety pudełkowe w takich przypadkach obejmują konkretne zestawy dań i produktów, które oprócz tego, że są smaczne, zawierają też potrzebne substancje odżywcze dla danego wieku. Catering dietetyczny wyręczy nas zatem z samodzielnego przygotowania dań oraz dbania o ich odpowiedni skład. Będzie też bardzo poręczny.

Ruch i ćwiczenia

Jeśli chcemy zadbać o siebie po 30-tce czy 40-tce zdecydowanie warto ruszać się oraz regularnie trenować. Wedle swoich możliwości oraz trybu życia może to być bieganie, jazda na rowerze czy pływanie. Jeśli mamy nieco więcej czasu możemy raz lub dwa razy w tygodniu odwiedzać siłownię oraz utrzymywać formę przy pomocy profesjonalnych sesji treningowych. Nic nie zastąpi ruchu, a w połączeniu z odpowiednią dietą wysiłek pozwoli czuć się lekko, komfortowo i pozostać w dobrej kondycji.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ