Pielęgnacja twarzy i ciała po zimie – najważniejsze zasady

Niska temperatura na zewnątrz w połączeniu z suchym powietrzem w domu działa niekorzystnie na naszą skórę twarzy i ciała. Właśnie z tego powodu skóra po zimie jest przesuszona, a czasem nawet szorstka i ziemista. Co zrobić, by na wiosnę znów poczuć się lepiej w swoim ciele? Wystarczy kilka kroków, by przywrócić jej blask sprzed zimowych miesięcy.

Odpowiednia pielęgnacja twarzy i ciała to klucz do dobrego samopoczucia. Warto odżywić je nie tylko od zewnątrz, ale również od środka. Chcesz wiedzieć, jak zregenerować swoją skórę? Zapraszamy do lektury.

Pielęgnacja po zimie – o czym warto pamiętać?

Na wysuszoną skórę – zarówno twarzy, jak i całego ciała – świetnie sprawdzają się bogate w składniki odżywcze maści witaminowe. Doskonale natłuszczą i nawilżą delikatną, a nawet popękaną skórę. Warto stosować je również na dłonie, które są szczególnie narażone na niekorzystne warunki atmosferyczne. Apteka internetowa to miejsce, w którym na pewno znajdziesz tego typu produkty. Zwróć uwagę szczególnie na maści, które w składzie posiadają witaminę A oraz E.

Twarda woda dodatkowo wzmaga efekt przesuszenia. Zatem, aby po kąpieli lub prysznicu nie czuć nieprzyjemnego ściągnięcia na skórze, warto zastosować treściwy olejek, który dogłębnie nawilży każdą partię ciała. Jego formuła natychmiastowo ukoi podrażnione miejsca. Z kolei w przypadku twarzy pielęgnację trzeba dopasować do jej indywidualnych potrzeb. W zależności od typu cery (sucha, normalna, mieszana lub tłusta), należy dobrać odpowiedni krem na dzień i na noc. Regularna pielęgnacja sprawi, że cera szybko się zregeneruje, a jej stan dzień po dniu będzie wracał do normy.

Skóra po zimie – daj jej zastrzyk energii

Równie ważnym aspektem w procesie dbania o swoje ciało jest odpowiednia dieta. Niewątpliwie powinniśmy się do niej stosować cały rok, jednak często w trakcie zimowych miesięcy rozleniwiamy się i zapominamy o powziętych postanowieniach. Na wiosnę dobrze jest wrócić do dbania o siebie ze zdwojoną siłą. Zarówno ciało, jak i twarz po niekorzystnie działających na nią mrozach, jest przesuszona i odwodniona. Z tego powodu warto wyrobić w sobie bardzo pozytywny nawyk picia wody, która potrafi zdziałać cuda. A zamiast słodzonych napojów lepiej sięgnąć po szklankę wody z owocami, która nie tylko nawodni organizm, ale również doda energii.

Drugim krokiem jest wprowadzenie zdrowych produktów do swojej diety. Owoce i warzywa dostarczą organizmowi mnóstwo witamin i minerałów oraz sprawią, że odzyskamy werwę, której brakowało nam zimą. Słodkie przekąski warto zastąpić orzechami lub suszonymi owocami. Świetną opcją na śniadanie będzie owsianka, a na obiad coś lekkiego, jak ryż z warzywami. Kolacja również nie powinna być zbyt ciężka. Sałatka będzie idealna. Oczywiście należy pamiętać, że dieta powinna być zbilansowana, dlatego jeśli zależy Ci na tym, by prawidłowo zadbać o swój jadłospis, zasięgnij porady dietetyka.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ