Mleko – najdoskonalsze źródło wapnia

0
289

Mleko przez jednych jest uwielbiane, a przez innych – znienawidzone. Istnieje też na jego temat sporo kontrowersji. Niektórzy uważają, że picie mleka jest uzasadnione tylko w okresie dzieciństwa, a spożywanie go przez dorosłych niesie za sobą konsekwencje. Wiele mówi się też na temat nietolerancji laktozy – osoby cierpiące na nietolerancję unikają mleka. Często słyszymy też o nowych dietach cud, które eliminują produkty pochodzenia zwierzęcego, czy białko mleka krowiego.

Cenny skład mleka

Mleko zawiera wiele dobroczynnych dla zdrowia składników, jak wysoko przyswajalne białko, będące składnikiem budulcowym komórek, aminokwasy czy dobre tłuszcze. Jest też bardzo bogatym źródłem wapnia. Jeśli komuś zależy, by dostarczać sobie odpowiednich ilości tego pierwiastka, mleko jest pierwsze na liście polecanych naturalnych źródeł. Trudno jest je zastąpić, ponieważ jest to najbogatsze źródła wapnia. Co prawda minerał ten można znaleźć w wielu innych pokarmach, jednak każdy z nich zawiera go dużo mniej niż mleko. Zresztą pod pojęciem „mleka” kryje się nie tylko jego podstawowa forma, ale też wszelkie przetwory mleczne. Warto je spożywać nie tylko ze względu na bogatą zawartość wapnia. Jest to jego świetne źródło także z tego względu, iż produkty te zawierają laktozę, a składnik ten przyczynia się do lepszego wchłaniania wapnia z układu pokarmowego. Z całą pewnością więc można stwierdzić, że mleko jest nie tylko najbogatszym, ale też najlepszym źródłem tego ważnego pierwiastka.

Z mleka można korzystać na różne sposoby

Z mleka można korzystać na różne sposoby!

Co zrobić, jeśli ktoś nie cierpi smaku i zapachu mleka i jest do niego na tyle uprzedzony, że nie jest w stanie go przełknąć? Nie trzeba się zmuszać. Warto pamiętać, że mleko można spożywać pod przeróżnymi postaciami i wszystkie one są wartościowe. Możliwości jest na tyle dużo, że na pewno każdemu uda się znaleźć coś, co będzie dla niego odpowiednie. Mogą to być różnego rodzaju napoje mleczne, desery, lody, dodawanie mleka do kawy, herbaty czy nawet zup. Co ciekawe, z dobroczynnych właściwości mleka można korzystać nawet wtedy, gdy ma się stwierdzoną nietolerancję laktozy! Nie warto z niego rezygnować z tego powodu, zwłaszcza, gdy ktoś mleko lubi. By uniknąć przykrych objawów po jego spożyciu, można sięgnąć po specjalne suplementy diety dostępne w aptekach, które ułatwiają trawienie laktozy. Można też wybierać te produkty mleczne, które mają częściowo rozłożoną, łatwiejszą do strawienia laktozę, a więc produkty sfermentowane, jak maślanka, jogurt czy kefir.

Jedyną grupą osób, które nie korzystają ze wspaniałych właściwości mleka, są weganie. Muszą oni starać się wprowadzać do swego codziennego menu duże ilości roślinnych źródeł wapnia, a także rozważyć stosowanie suplementacji.

Dowiedz się więcej na: https://www.vitrumcalcium.pl/wapn-baza-wiedzy/spozycie-wapnia/zapotrzebowanie/ 

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ