BCAA – kiedy i dla kogo?

BCAA to dokładnie aminokwasy rozgałęzione, które konieczne są do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Szczególną rolę odgrywają w ramach redukcji tkanki tłuszczowej oraz budowania masy mięśniowej. Niestety izoleucyna, walina oraz leucyna są aminokwasami, których organizm nie jest w stanie produkować samodzielnie. Konieczne jest dostarczanie ich wraz z pożywieniem. Jest to stosunkowo trudne, dlatego osoby, które chcą jak najlepiej zadbać o swój organizm i prawidłowy proces odchudzania czy też budowania mięśni, sięgają po suplement. Na rynku bez problemu można znaleźć tego rodzaju preparaty. Należy pamiętać jednak o tym, aby suplementy kupować wyłącznie w sprawdzonych sklepach.

Czym dokładnie jest BCAA?

BCAA jest skrótem od angielskiej nazwy „brain chain amino acids”. Są to, jak już zostało wspomniane aminokwasy o rozgałęzionych łańcuchach, czyli leucyna, walina oraz izoleucyna. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że do rozkładu tych aminokwasów dochodzi w tkance mięśniowej. Nie natomiast tak, jak w przypadku innych, czyli w wątrobie. Przyjmowanie suplementu BCAA nie obciąża więc układu pokarmowego. BCAA bez najmniejszych problemów aktywizuje mięśnie. Zostało udowodnione, że przyjmowanie BCAA przez sportowców ma wpływ na ich lepszą formę. Dzięki tym aminokwasom można wydłużyć treningi, ale też mogą być one bardziej intensywne. Co więcej, regularne przyjmowanie aminokwasów rozgałęzionych przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej oraz odnowę mięśniową.

Kiedy stosować BCAA?

Wiemy już, że BCAA mają pozytywny wpływ na nasz organizm. Polecane są one do stosowania w okresie okołotreningowym. Najlepsze efekty uzyskuje się, przyjmując aminokwasy przed i po treningu. Istnieją także zwolennicy stosowania aminokwasów rozgałęzionych w trakcie sesji treningowej, dzięki czemu energia dostarczana jest do mięśni przez cały trening. Brak uczucia zmęczenia wpływa na wydłużenie intensywnych ćwiczeń.

BCAA a białka z pokarmów

Na uwagę zasługuje to, że około 15 procent białka, jakie zawarte jest w produktach spożywczych pochodzi z BCAA. To przemawia za tym, aby dieta sportowców była bogata w te produkty. Niestety, jak podkreślają sami sportowcy suplementy BCAA stanowią zdecydowanie szybsze rozwiązanie okołotreningowe, dlatego są wsparciem ich diety.

Zalety aminokwasów BCAA

BCAA, czyli rozgałęzione aminokwasy są jednym z najczęściej stosowanych suplementów. Ich zalety wykorzystują przede wszystkim osoby aktywne fizyczne. Mają wpływ na poprawę formy, dlatego nie ma się co dziwić, że sportowych bardzo dobrze opiniują suplementację w czasie treningów. BCAA pomagają: zmniejszyć katabolizm mięśniowy, przyspieszyć odnowę powysiłkową, zmniejszyć zmęczenie, bolesność.

BCAA – kiedy i dla kogo?

Szczególnie ważne jest to, że BCAA wspomaga spalanie tłuszczu, dlatego polecane jest nie tylko przez zawodowych sportowców, ale też amatorów, którzy widzą świetne efekty suplementacji aminokwasami rozgałęzionymi. Jak widać korzyści, jakie niesie ze sobą suplementacja są bardzo duże. BCAA jest niezwykle cenne dla wszystkich, którzy są aktywni fizycznie.

Jakie preparaty BCAA?

Na rynku można znaleźć szeroki wybór suplementów zawierających aminokwasy rozgałęzione egzogenne. Warto zwrócić uwagę na różne z nich, ponieważ posiadają w swoim składzie również szereg innych cennych składników mających pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Idealnie nadają się do stosowania w okresie okołotreningowym, ponieważ zapewniają doskonałe wsparcie. Aby wybrać najlepszy preparat dla siebie, najlepiej dokładnie zapoznać się z opisami suplementów. W razie potrzeby można umówić się na wizytę z dietetykiem, które podpowie, jaki dokładnie suplement BCAA kupić i stosować pod kątem określonych potrzeb i oczekiwań związanych z treningami. Najważniejsze w tej kwestii to odpowiedzialne podejście do roli suplementacji. Ta nigdy nie może zastąpić właściwego odżywiania. Suplementy zawsze powinny być stosowane w sposób rozsądny tak, aby nie zaszkodziły naszemu zdrowiu, a wręcz przeciwnie, aby były dla niego wsparciem.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ